Veelgestelde vragen
Verzending & bezorging
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €3.95. Verzending is gratis bij bestellingen boven €30.
Welke vervoerder levert mijn bestelling?
Nederland
Al onze producten worden geleverd door de pakketdienst DHL. De pakketbezorger komt het pakket aan huis bezorgen.
België
Al onze producten worden geleverd door de pakketdienst PostNL. De pakketbezorger komt het pakket aan huis bezorgen.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik tijdens de levering niet thuis ben?
Mocht je onverhoopt niet thuis zijn, dan probeert de bezorger om het pakket bij de buren te bezorgen. Wanneer geen van de buren het pakket kan aannemen wordt het pakket afgeleverd bij een DHL ServicePoint (Nederland) of een PostNL-punt (België) waar het pakket kan worden opgehaald.
Ontvang ik een track & trace code van mijn bestelling?
Je ontvangt een track & trace code op het opgegeven e-mailadres.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Verzending voor Nederland
Bestellingen die op werkdagen vóór 22:00 uur worden gedaan, worden de volgende dag geleverd. Niet altijd lukt het ons om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Producten besteld op zaterdag, zondag en maandag worden dinsdag geleverd.
Verzending voor België
Bestellingen die op werkdagen vóór 23:45 uur worden gedaan, worden dezelfde dag nog ingepakt en verzonden (maandag t/m vrijdag). Het pakket wordt binnen 1-2 werkdagen bezorgd. Niet altijd lukt het ons om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Producten besteld op zaterdag, zondag en maandag worden dinsdag of woensdag geleverd.
Als je bestelling verstuurd is ontvang je de track & trace code op het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het maken van je bestelling.
Bestelling
Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling is geplaatst?
Je ontvangt een bevestigingsmail zodra de bestelling in goede orde ontvangen is. Dit duurt maximaal 15 minuten. Mocht je na deze tijd nog niets ontvangen hebben kijk dan in je inbox bij ongewenste e-mail of neem contact met ons op via het contactformulier.
Ik heb geen bevestigingsmail gehad van mijn bestelling, wat nu?
Geen bevestigingsmail ontvangen? (Dit kan maximaal 15 minuten duren.) Kijk dan eerst in je mailbox in het mapje met ongewenste e-mail. Mocht je daar ook geen mail vinden neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Waar vind ik mijn bestelnummer?
Je vindt het bestelnummer in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen. Geen bevestigingsmail ontvangen? Neem contact met ons op via het contactformulier.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk je bestelling te annuleren of te wijzigen. Geef dit z.s.m. door aan ons via het contactformulier onder vermelding van je bestelnummer. Hoe eerder wij je annulering of wijziging ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die al verwerkt zijn, kunnen niet meer worden gewijzigd of geannuleerd.
Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?
Je kunt de factuur downloaden uit de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na afronding van je bestelling. Mocht je, na 15 minuten, na afronding van je bestelling nog geen bevestigingsmail met factuur hebben ontvangen neem dan contact met ons op.
Retour & terugbetaling
Ik ben niet tevreden met mijn product(en), wat nu?
Je hebt een bedenktermijn van 30 dagen. Wanneer je ontevreden bent over je aankoop dan kun je, binnen de bedenktermijn van 30 dagen, aangeven dat je wil afzien van je aankoop. Nadat je hebt aangegeven dat je afziet van de koop heb je nog 30 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Je kunt je retour aanvragen via het contactformulier. Je kunt het formulier ook invullen als het product kapot is of niet compleet. Zo kunnen wij kijken naar een passende oplossing speciaal voor jou.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Het artikel dient onder de volgende voorwaarden retour gestuurd te worden:
- binnen 30 kalenderdagen na levering dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd;
- compleet en onbeschadigd;
- ongebruikt (uitproberen mag wel zoals in de winkel) en niet gemonteerd;
- in de originele verpakking (hier mag niet op geschreven worden);
- producten die speciaal voor jou zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Tijdens de bedenktijd (30 dagen na ontvangst van je product) mag je het product gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Echter, wordt het product zodanig gebruikt dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kan het zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.
Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen. Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.
Wat zijn de retourkosten?
De retourkosten variëren per product. Afhankelijk van de grootte kun je deze per PostNL of ander transportbedrijf naar sswoss versturen. Aan het retour sturen van producten zijn helaas wel kosten gebonden. Deze worden niet door ons vergoed. Wij vergoeden alleen de kosten van het artikel + verzendkosten 'heen' wanneer de complete bestelling wordt teruggestuurd. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
Meld je retouraanvraag vooraf via ons contactformulier voor een snelle afhandeling van je retour en terugboeking.
Betaling
Wat moet ik doen als mijn betaling mislukt of geweigerd is?
Indien je problemen ervaart tijdens het betaalproces neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?
Bij sswoss kun je met de volgende betaalmethodes betalen: iDeal, Klarna achteraf betalen, CreditCard, Meastro, Mastercard, Visa, Apple Pay, Bancontact, Sofort en American Express.
Kan ik de betaalmethode van mijn bestelling wijzigen?
Zodra je bestelling is geplaatst, is het niet meer mogelijk om de betaalmethode aan te passen.
Heb je verder nog vragen? Neem contact met ons op door ons contactformulier in te vullen. We proberen te reageren binnen 48 uur.